مذاکرات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع

مذاکرات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع

به گزارش لوازم فلزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مذاکرات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش ریسک قطعی برق صنایع در تابستان اطلاع داد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از مهر، مجید عشقی، ضمن تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از جانب وزارت نیرو برای کاهش ریسک احتمالی قطعی برق واحدهای تولیدی و آثار آن بر بازار سرمایه، به آخرین مذاکرات انجام شده با وزارت نیرو برای رفع مشکل قطعی برق صنایع اشاره نمود و اظهار داشت: در کنار این مسائل، مبحث قطعی برق صنایع در تابستان همچون معضلاتی است که هر ساله شاهد تاثیرپذیری فعالیت تولیدی صنایع و هم روند معاملات بازار از این اتفاق هستیم.
بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، عشقی خاطرنشان کرد: از چند وقت گذشته جلساتی را به منظور کاهش نوسانات بازار برگزار کردیم و پیش از ایجاد هر گونه مشکلی در بازار درصدد رفع این مشکل برآمدیم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار نمود: در ادامه جلسات و هم مذاکرات صورت گرفته با وزارت خانه های نیرو و صمت قرار بر این شد تا قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به صورت کاملا برنامه ریزی شده و با اطلاع واحدهای تولیدی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در این خصوص صنایع باید بتوانند به منظور کاهش ضرر و زیان احتمالی از محدودیت بوجود آمده در مصرف برق، تعمیرات اساسی واحدهای خویش را به زمان قطعی برق موکول کنند تا از این طریق شاهد کاهش اثرپذیری واحدهای تولیدی و هم سهام شرکت ها از محدودیت استفاده برق در تابستان باشیم.
تأثیر قطعی برق و گاز بر بازار سهام
عشقی با بیان اینکه نمی توان منکر تاثیر قطعی برق و گاز بر صنایع و سهام شرکت ها در بورس شد، اظهار داشت: با عنایت به چنین مسأله ای هر سال سعی کردیم تا از راه مذاکرات با نهادهای مربوطه اثر قطعی برق و گاز را در تابستان و زمستان به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه همچنان از وزارت نیرو پیگیر جزئیات کاهش محدودیت در نظر گرفته برای واحدهای تولیدی هستیم، عنوان کرد: شفاف سازی و توضیح دقیق نحوه مدیریت مصرف برق همچون موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: در این حوزه مکاتباتی با وزیر نیرو انجام و درخواست کردیم تا از راه یک اطلاعیه رسمی اطلاع رسانی لازم در مورد دغدغه های موجود به فعالان بازار و فعالان اقتصادی صورت گیرد.
عشقی با بیان اینکه انجام چنین اقدامی زمینه ساز کاهش اثر محدودیت در مصرف برق خواهد بود، اظهار داشت: ایجاد ضرر و زیان سنگین واحدهای تولیدی تحت تاثیر قطعی برق، سبب حرکت شرکتهای بزرگ به سمت راه اندازی نیروگاه ها و مدیریت مصرف برق شد که تابحال در این حوزه خیلی از این واحدها موفق عمل کردند و قادر به راه اندازی نیروگاه شدند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: همینطور در این زمان اقداماتی را برای کنترل مصرف برق واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دادیم و از راه راه اندازی ابزارهای جدید در بازار سرمایه و بورس انرژی به سمت کنترل مصرف برق و کاهش زمان قطعی برق واحدها پیش رفتیم.


منبع:

1403/03/28
12:20:58
5.0 / 5
235
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی