خودرو های هوشمند برگ برنده ژاپن در بازار رقابت

خودرو های هوشمند برگ برنده ژاپن در بازار رقابت

لوازم فلزی: ژاپن برروی خودرو های هوشمند تمرکز می کند برای اینکه خودروسازان از آمریکا و چین عقب تر هستند.


به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، ژاپن درحال تقویت تلاش ها برای تشویق خودروسازان به توسعه خودرو های هوشمند است که سیستم های ایمنی و سرگرمی آنها را می توان با رایانش ابری مدیریت کرد که در آن حوزه از رقبای چینی و آمریکایی عقب تر هستند.
دولت این کشور این هدف را تعیین کرده است که شرکت های ژاپنی ۳۰ درصد از بازار خودرو های به اصطلاح نرم افزاری را در سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهند و این زمانی است که تخمین می زند فروش جهانی به ۳۵ تا ۴۱ میلیون دستگاه برسد.
در صورتیکه فناوری کمک رانندگی و خاصیت های ناوبری نقشه در خودرو های ژاپنی نصب شده اند اما همچنان فاقد خاصیت های پیشرفته تر هستند. دولت می خواهد ماهیتی داشته باشد که در آن شرکتها بتوانند داده ها را به اشتراک گذارند و از خدمات بعد از فروش سود ببرند برای اینکه مدل کسب وکار صنعت خودرو درحال تکامل است.
به عنوان مثال، برآورد می شود که درآمد جهانی از خدمات تاکسی های روباتی تا سال ۲۰۳۵ به ۸۰ تریلیون ین ( ۵۰۳ میلیارد دلار) افزایش یابد که ۸۰ درصد آن از خدماتی غیر از فروش وسایل نقلیه حاصل می شود.
نیسان موتور در بین خودروسازان ژاپنی، درحال برنامه ریزی است تا از سال ۲۰۲۷ برای رفع کمبود رانندگان تاکسی، سرویس اشتراک سواری خودروی خودران را شروع کند. هوندا موتور بعد از عقب نشینی از برنامه های اولیه برای استقرار یک تاکسی روبات در مرکز توکیو تا اوایل سال ۲۰۲۶، می خواهد تا پایان دهه یک سرویس تاکسی خودران را راه اندازی کند.
طبق گزارش بلومبرگ، ژاپن ماه گذشته، انجمن مرکز ردیابی خودرو و باتری را تأسیس کرد که بستری برای اطمینان از گردش امن و ایمن داده ها در میان شرکت های زنجیره تامین خودرو و باتری با هدف افزایش رقابت پذیری صنعت خودرو این کشور است.



1403/04/03
11:33:56
5.0 / 5
239
تگهای خبر: بازار , چین , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی