لزوم بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و محلی

لزوم بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و محلی

به گزارش لوازم فلزی، مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت با اشاره به اهمیت بازارسازی کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی که بیش از 3 میلیون شغل را تحت شعاع قرار می دهد، اظهار داشت: امروز فروش دغدغه مهم کارآفرینان محلی است و می توان بستر عرضه و فروش محصولات و کالاهای ایرانی را بمنظور توسعه کسب وکارهای خرد و خانگی و محلی فراهم و آنها را در داخل و خارج کشور توانمند کرد.



به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، محمدحسین قمری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مجموعه فرهنگی هنری هفتا که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید، اظهار داشت: این تفاهم نامه بمنظور رشد کسب و کارهای خرد خانگی، گسترش زیرساخت های صادراتی و تسهیل در تامین کالاهای ایرانی نظیر مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی در امتداد بازاریابی و فروش در زمینه های آفلاین و آنلاین برومرزی و درون مرزی به امضا رسید.

وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت بازارسازی کسب وکار خرد خانگی و محلی که بیش از ۳ میلیون شغل و کسب وکار را تحت تاثیر قرار می دهد، یکی از کارهایی که لازم بود در دولت صورت گیرد، بازارسازی برای فروش محصولات خرد و خانگی است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت اظهار داشت: در حال حاضر فروش، مهم ترین دغدغه کارآفرینان محلی است و محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح خرد و خانگی تولید می شود که می توان با بسته بندی مناسب در جایگاه های فروش درون مرزی و برون مرزی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

قمری افزود: ما علاوه بر آموزش جهت ارتفاع کیفیت فروش و متناسب با نیازهای روز جامعه هدف بصورت آفلاین می توانیم به کمک مجریان طرح محصولات را در معرض نمایش و فروش عموم در قفسه های متنوع فروشگاهی مجموعه هایی نظیر هفتا قرار دهیم.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت اشاره کرد: در این طرح سامانه ای جهت درج محصولات معرفی می شود که افراد می توانند با درج محصولات خود علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای باکیفیت خودرا نیز در بازارهای بین المللی و منطقه ای در معرض نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: در دفتر خدمات عمومی طی سالهای اخیر همیشه بدنبال ساختن بسترهایی بودیم که بصورت عمومی افراد را برای عرضه محصولات و توسعه کسب وکار خود در داخل و خارج کشور توانمند نماییم که این تفاهمنامه و قبل تر اقدامات مشابه در امتداد همین مورد مهم انجام شده است.
قمری اشاره کرد: مرکز اصناف وزارت صمت در مدت سه سالی که در خدمت بودیم، یکی از ماموریتهایی که بطور ویژه به آن پرداخته تقویت بازار کارگاه های خرد است. برمبنای آمار از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی موجود در کشور بیش از ۶۰۰ هزار واحد، کارگاه تولیدی خرد هستند.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت افزود: طی تفاهم نامه ای که میان معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار انجام شد، بحث توسعه بازار مشاغل خانگی هم به مرکز اصناف سپرده شد. نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولید کننده خرد و خانگی داریم و ماموریت خود می دانیم که بازار آنها را بوسیله آموزش بسته بندی، آموزش تولید محصولات باکیفیت و مشارکت دادن شبکه توزیع اصناف مثل فروشگاه های زنجیره ای، پلت فرم های آنلاین، نانوایی ها و اصنافی که حاضرند قسمتی از مغازه خودرا به تولیدکنندگان خرد و خانگی اختصاص دهند، توسعه بدهیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مجموعه فرهنگی هنری هفتا این ریل گذاری به ثمر برسد و تولیدکنندگان خرد و خانگی با آموزشی که در سطح تولید و بسته بندی و ارتقای کیفیت می بینند، به بازارهای فیزیکی بیشتری دسترسی داشته باشند و فروش خودرا توسعه دهند.
محمدباقر مروی - کارآفرین و بنیانگذار مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» نیز در این مراسم اظهار داشت: این مجموعه در دل خود با وجود آنکه یک مجموعه تجاری است اما مسئولیت اجتماعی بزرگی دارد. هم اکنون با بیش از۳۷۰ تامین کننده و هنرمند در حوزه های مختلف و بخش طراحی، بسته بندی و تولید همکاری داریم و در تمام این سالها سعی کردیم با بسترسازی برای فروش بیشتر و کمک به پروسه طراحی و تولید و بسته بندی کاری نماییم که کسب و کارهای خرد بتوانند فعالیتشان را توسعه دهند.
وی اظهار داشت: با همکاری مجموعه اشتغال آفرینی بسیاری بطور غیرمستقیم به وجود آمده و هنرمندان بواسطه تعامل و همکاری با هفتا و افزایش فروشی که برایشان به وجود آمده به جذب نیرو و توسعه کارگاه و ابزار پرداخته اند.
مروی با اعلان اینکه امروز هیچ مجموعه یا شرکتی را نمی توان یافت که بدون انجام کار جمعی و تشکیلاتی بزرگ شده و توسعه یافته باشد، اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولتمردان و متولیان امر و همکاری بخش خصوصی کار تشکیلاتی و جمعی توسعه یابد و به خیل عظیمی از کسب و کارهای خرد و خانگی و روستایی کمک گردد و فضایی برای توسعه و رشد کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی به وجود آید.
او در آخر اظهار داشت: همه نگاه ما این است که برای کسب و کارهای کوچک بازاریابی نماییم و در فضای رقابتی بتوانیم کیفی سازی محصولات در داخل و خارج را به وجود آوریم.
به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، برگزاری دوره های آنلاین آموزشی در پلت فرم های تخصصی، تامین محصولات باکیفیت همچون مواد غذایی سوغات و صنایع دستی و مساعدت در تامین آنها جهت تکمیل زنجیره ارزش و تسهیل در صادرات کالاهای ایرانی بوسیله تشکیل کمیته راهبردی با نمایندگان وزارتخانه های مرتبط و نمایندگان مجموعه هفتا همچون تعهدات دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت و توسعه بازارهای هدف و تسهیل دسترسی مصرف کنندگان کالاهای ایرانی بوسیله فروشگاه های زنجیره ای همچون تعهدات مجموعه هفتا به سبب این تفاهم نامه مشترک همکاری است.
اجرای این تفاهم نامه در امتداد پشتیبانی از کسب و کارهای خرد و خانگی است که می تواند منجر به افزایش تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی شود.




1403/05/03
20:59:01
5.0 / 5
298
تگهای خبر: آموزش , ابزار , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی