خودروسازان همچنان در شوک تعرفه ها
لوازم فلزی: خودروسازان چینی کمترین خودرو های برقی را در 18 ماه گذشته به مشتریان خود در سراسر اروپا فروختند و ثبت نام در ماه اگوست نسبت به سال قبل حدودا به نصف کم شد.
به گزارش لوازم فلزی به نقل از ایسنا، برمبنای ارقام ارائه شده، افت ۴۸ درصدی منجر به کاهش سهم برندهای چینی برای دومین ماه متوالی شد. طبق گزارش Jato Dynamics، ام جی موتور شرکت خودروسازی بریتانیایی که حالا قسمتی از سایک موتور است، جایگاه برتر خودرا در سراسر اروپا به رقیب چینی بی وای دی از دست داد.
فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد Jato اظهار داشت: عدم قطعیت در رابطه با تعرفه های موقت اتحادیه اروپا بر واردات خودرو های برقی چینی می تواند تا حدودی افت ۶۵ درصدی ام جی در ماه اگوست را توضیح دهد. او اظهار داشت که این خودروساز بجای خودرو های بطورکامل الکتریکی، بر بخش های هیبریدی خفیف و پلاگین هیبریدی تاکید بیشتری داشته است.
ام جی موتور بیشترین موفقیت را در بین خودروسازان چینی در اروپا داشته و در عین حال به خودرو های برقی تبدیل گشته است. اما شرکت سیاک از ماه جولای با عوارض اتحادیه اروپا به میزان ۳۸ درصد بر خودرو های برقی خود ضربه خورده است که بالاترین ارزیابی است.
خودروسازان هنوز درحال ارزیابی تاثیر بالقوه تعرفه های اتحادیه اروپا هستند که بر تمام خودرو های برقی وارداتی از چین، همچون خودرو های شرکت های غیر چینی بی ام و، استلانتیس و تسلا تاثیر می گذارد. هیچ چیز روشنی در مورد نقش خودرو های الکتریکی چینی در اروپا وجود ندارد. بااینکه برنامه ها و اطلاعیه های زیادی وجود دارد، اما ابهامات بیشتری در مورد آینده آنها و نحوه واکنش اروپا به رقابت فزاینده وجود دارد.
بلومبرگ نیوز گزارش داد که چری، خودرو ساز چین هدف خودرا برای شروع ساخت خودرو های برقی در کارخانه ای که در اسپانیا در اختیار گرفته است تا یک سال تا اکتبر ۲۰۲۵ عقب انداخته است.
کاهش گسترده تر تقاضای خودرو های برقی در سراسر اروپا بر عدم اطمینان خودروسازان افزوده است. پس از آن که بازارهای بزرگی مانند آلمان مشوق های خرید را حذف کردند، ثبت نام ها در هشت ماه اول سال در سراسر منطقه ۵.۵ درصد کم شد.
بلومبرگ گزارش کرد که روند فروش خودرو های برقی وارداتی از چین در پی اعمال تعرفه ها متفاوت بوده است. برای مثال در بریتانیا و نروژ ثبت نام خودرو های برقی در ماه اگوست افزایش پیدا کرد. در بین برندهای غربی، بی ام و، گروه مرسدس بنز و رنو همگی شاهد کاهش ۵۰ درصدی یا بیشتر در ثبت اسامی آگوست در سراسر منطقه بودند. با این وجود، ولوو EX۳۰ به افزایش بالاتر از دو برابری فروش کمک کرد. تسلا که برخی خودرو ها را از چین به اروپا وارد می کند، ۷ درصد افزایش داشته است.
منبع: لوازم فلزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب