علت گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی

لوازم فلزی: ال جی با طراحی و تولید لوازم خانگی با کیفیت و متنوع، جایگاه ویژه ای را در بازار جهانی از آن خود کرده است. ماکروفر ال جی نیز یکی از همین محصولات است که با تشکیل شدن از بخش ها و قطعات متفاوت، ممکن است دچار خرابی شود.


ال جی با طراحی و تولید لوازم خانگی با کیفیت و متنوع، جایگاه ویژه ای را در بازار جهانی از آن خود کرده است. ماکروفر ال جی نیز یکی از همین محصولات است که با تشکیل شدن از بخش ها و قطعات متفاوت، ممکن است دچار خرابی شود.

رایج ترین ایراد این دستگاه، گرم نشدن غذا است. برای تشخیص علت گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی، باید عیب یابی بخش های گوناگونی از این وسیله انجام پذیرد. پس از آن می توان برای تعمیر ماکروفر ال جی اقدام نمود.

برای این که کاربران بتوانند به درستی دلیل بروز این مشکل را شناسایی کنند، در ادامه تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، تمامی عوامل مرتبط با آن را شرح داده و بررسی کرده اند.

 

عیب یابی اولیه برای بررسی مشکل گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی

پیش از هر گونه اقدام برای تشخیص دلیل گرم نشدن غذا و تعمیر ماکروفر ال جی، بهتر است حتما موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • قبل از عیب یابی تخصصی، بررسی کنید که ماکروفر ال جی به برق وصل است، دو شاخه به درستی در پریز قرار گرفته و فیوز مربوطه سالم است.
  • مطمئن شوید که دکمه "Start" را فشار داده اید و زمان و قدرت گرم کردن ماکروفر ال جی را به درستی تنظیم کرده اید.
  • از ظروف مخصوص ماکروفر ال جی که در برابر حرارت و امواج مایکروویو مقاوم هستند استفاده کنید.
  • از بسته شدن کامل درب ماکروفر ال جی و عدم وجود نقص در زبانه ها و قفل آن اطمینان حاصل کنید.

خرابی مگنترون ماکروفر ال جی

مگنترون قلب تپنده ماکروفر است و امواج مایکروویو را برای گرم کردن غذا تولید می کند. در صورتی که مگنترون خراب شود، غذا گرم نمی شود. در این صورت باید از تعمیرکار ماکروفر ال جی بخواهید تا تعویض مگنترون را انجام دهد.

معیوب شدن ترانس ولتاژ بالا در ماکروفر ال جی

ترانس ولتاژ بالا، ولتاژ لازم برای مگنترون را تامین می کند. خرابی این ترانس می تواند مانع از گرم شدن غذا در ماکروفر ال جی شود. تعویض ترانس ولتاژ بالا باید به واسطه تکنسین متخصص ماکروفر ال جی انجام پذیرد.

ایراد در خازن ماکروفر ال جی

خازن ها در مدار ولتاژ بالا برای ذخیره انرژی الکتریکی در این ماکروفر استفاده می شوند. خرابی خازن می تواند بر عملکرد مگنترون تاثیر بگذارد. از تکنسین ماکروفر ال جی بخواهید تا خازن جدید و سالمی را جایگزین کند.

بروز خرابی در دیود ماکروفر ال جی

دیود ها در مدار مایکروفر ال جی برای یکسو کردن جریان الکتریکی تعبیه شده اند. بروز خرابی در دیود می تواند منجر به گرم نشدن غذا شود. لازم است برای تعویض دیود معیوب اقدام شود. بهتر است در این زمینه با تعمیرکار متخصص ماکروفر ال جی تماس بگیرید.

خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی

میکروسوئیچ درب، روشن شدن لامپ و فعال شدن مگنترون هنگام بسته شدن درب را کنترل می کند. با خرابی و ایراد داشتن میکروسوئیچ، ممکن است از گرم شدن غذا در ماکروفر ال جی جلوگیری شود. برای حل این مشکل باید برای عوض کردن میکروسوئیچ اقدام کنید.

وجود مشکل در برد الکترونیکی ماکروفر ال جی

برد الکترونیکی، مغز متفکر ماکروفر است و عملکرد های مختلف آن را کنترل می کند. خرابی و ایجاد مشکل در کارایی برد می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی شود. باید عیب یابی این برد انجام شده و در صورت مطمئن شدن از خرابی برد، باید از تکنسین ماکروفر ال جی بخواهید تا آن را تعمیر یا تعویض کند.

نچرخیدن سینی گردان ماکروفر ال جی

اگر سینی نچرخد، غذا به طور یکنواخت گرم نمی شود. بررسی موتور گردان را انجام دهید. در صورتی که ایرادی در عملکرد سیستم چرخشی سینی مشاهده کردید، حتما برای تعمیر آن اقدام نمایید. این کار نیاز به دانش فنی بالایی دارد، چنان چه در این زمینه مهارت کافی ندارید، حتما با تعمیرکار ماکروفر ال جی تماس بگیرید.

سایر دلایل مربوط به گرم نکردن ماکروفر ال جی

علاوه بر موارد و عوامل گفته شده، ممکن است دلایل دیگری برای گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی وجود داشته باشد که باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرند:

  • گرد و غبار

برخی اوقات گرد و غبار می تواند بر تهویه و عملکرد صحیح ماکروفر ال جی تاثیر بگذارد. از این رو باید داخل و بیرون دستگاه به طور مرتب تمیز شود.

  • فضای تهویه

اطمینان حاصل کنید که فضای تهویه کافی در اطراف ماکروفر ال جی به مقدار کافی و بر اساس موارد درج شده در راهنمای فارسی ماکروفر ال جی، وجود داشته باشد.

  • نوسانات برق

این امکام وجود دارد که نوسانات برق به ماکروفر ال جی آسیب برساند. برای تامین برق و برق رسانی به این دستگاه حتما از محافظ برق استفاده شود.

توصیه های ایمنی برای عیب یابی ماکروفر ال جی در منزل

  • پیش از هر گونه اقدام به عیب یابی، سیم و دو شاخه ماکروفر ال جی را از برق جدا نمایید.
  • از دستکاری یا باز کردن قسمت های داخلی ماکروفر ال جی بدون داشتن دانش و تخصص کافی به شدت خودداری کنید.
  • در صورتی که با ساختار و تعمیرات ماکروفر ال جی آشنایی ندارید، از تکنسین ماکروفر ال جی کمک بگیرید.
  • برخی از قطعات ماکروفر ال جی، هم چون مگنترون، غیر قابل تعمیر بوده و باید برای رفع ایراد گرم نشدن غذا در این دستگاه، حتما برای تعویض لامپ مگنترون اقدام شود.
  • به منظور عیب یابی و تعمیر ماکروفر ال جی و تست سلامت قطعات آن، نیاز به استفاده از لوازم و تجهیزات تخصصی است.
  • در صورتی که در انجام هر یک از اقدامات گفته شده تخصص و دانش فنی کافی را ندارید، حتما از خدمات تعمیر ماکروفر ال جی در محل استفاده نمایید.

منبع:   https://photokade.com/علت-گرم-نشدن-غذا-در-ماکروفر-ال-جی/

1403/04/11
15:00:24
5.0 / 5
230
تگهای خبر: رپورتاژ , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
MetalSaz لوازم فلزی

metalsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم فلزی محفوظ است

لوازم فلزی

ساخت لوازم فلزی